صفحه اصلی گزارش اقدامات / خبرنامه

هم اندیشی عمومی ششم ـ همایش روز نوش آباد: بیانیه ی همایش

+ A -
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۳۹۷
چاپ

امتیاز به نوشته

۱

نفر

هم اندیشی عمومی ششم ـ همایش روز نوش آباد: بیانیه ی همایش

تاريخ به‌روزآوري: 1397/01/27

 

بیانیه ی هم اندیشی عمومی ششم انجمن پیشرفت نوش آباد (همایش روز نوش آباد)

 

حول حالنا الی احسن الحال

 

انسان به حکم انسانیت و مدنیت، سیر تکامل و تعالی خویش را در بطن و متن جماعت و اجتماع می پیماید.

این تلاش و کوشش برای رسیدن به کمال، آن زمان نتیجه بخش خواهد بود که در سایه ی هم‌اندیشی و هم فکری به تدوین راهبرد و هدف های قابل تحقق منتج شود.

از این رو، حرکتی نو برای رشد و توسعه و پیشرفت دیار نوش آباد از اواسط سال هشتاد به اهتمام جمعی از نوش آبادی های مقیم تهران که دغدغه ی زادبوم خود را داشتند؛ آغاز گردید و گام هایی استوار در مقاطع زمانی زیر برداشته شد:

1ـ هم اندیشی عمومی یکم: همایش نوش آباد از این جا تا فردا ـ تهران (تالار حرکت) ـ 1386
2ـ هم اندیشی عمومی دوم: همایش پیشرفت و توسعه ی نوش آباد ـ نوش آباد (سالن اجتماعات سردار شهید راحمی) ـ 1393
3ـ هم اندیشی عمومی سوم: همایش روز نوش آباد ـ نوش آباد (سالن اجتماعات سردار شهید راحمی) ـ 1394
4ـ هم اندیشی عمومی چهارم: همایش روز نوش آباد ـ نوش آباد (سالن اجتماعات سردار شهید راحمی) ـ 1395
5ـ هم اندیشی عمومی پنجم: همایش روز نوش آباد ـ نوش آباد (سالن اجتماعات سردار شهید راحمی) ـ 1396
6ـ هم اندیشی عمومی ششم: همایش روز نوش آباد ـ نوش آباد (سالن اجتماعات سردار شهید راحمی) ـ 1397 ]همین همایش[

انجمن پیشرفت نوش آباد در این هم اندیشی ها، پنج هدف اساسی را دنبال می کند:

1ـ تقویت شبکه ی نخبگان
الگوهای مختلف توسعه و پیشرفت جوامع بشری، امروزه بدین امر مهم تأکید دارند که سرمایه انسانی مهم ترین و با ارزش ترین منبع برای کامیابی جوامع است. از این رو شناسایی این سرمایه های ارزشمند و ایجاد شبکه ای گسترده جهت ارتباط و تعامل دوسویه میان آن ها و زادبوم، در اولویت ما است.
2ـ آگاهی بخشی عمومی نسبت به ظرفیت های ملی و منطقه ای و بومی نوش آباد
در جهان امروز، دانش و آگاهی مقدمه و اساس هر حرکت و اقدامی است. به تصویر کشیدن فرصت ها، ظرفیت ها، چالش ها و آسیب ها به زبانی همه فهم، دیگر کارکرد این رویداد است؛ تا افزایش آگاهی عمومی و مشارکت افکار و آرای همگان، مسیر شکوفایی، هموارتر گشته و چرخ رشد و پیشرفت، سریع تر به گردش درآید.
3ـ جلب توجه تصمیم سازان و تصمیم گیران کلیدی کشور نسبت به نوش آباد و قابلیت هایش
دعوت و حضور مسؤولان در این رویداد و مواجهه ی نزدیک آنان با مسایل و موضوعات و بیان آرا و نظرات، اقدامی مؤثر در تحقق خواسته ها است و این امر به مراتب، تجربه شده است. از این رو، این هم اندیشی، حلقه های ارتباط با متولیان امر را کوتاه و فراگرد اجرای تصمیمات را تسریع می بخشد.
4ـ ایجاد هم دلی و هم سویی و تشریک مساعی فعالان توسعه ی نوش آباد
گسترش و تقویت روحیه ی تعاون و همکاری میان آحاد مردم، مردم و نهادهای دولتی و عمومی، سازمان های مردم نهاد با یکدیگر، هدف والای دیگری است که انجمن پیشرفت نوش آباد بر آن تأکید بسیار دارد. با توسعه ی جامعه و کاستن نقش دولت، واگذاری امور به بخش های غیردولتی و خصوصی، نقش و جایگاه سازمان ها و فعالان مدنی در نقشه ی رشد و پیشرفت جوامع بیشتر می شود. از این رو، ایجاد و تقویت همدلی و همکاری میان آن ها لازم و ملزوم توسعه و پیشرفت است.
5ـ راه یابی و راه گشایی توسعه ی نوش آباد متمرکز بر گردشگری
وجود سرمایه های ارزشمند ملموس و ناملموس تاریخی و فرهنگی در نوش آباد و نیز تنگناهای اقلیمی و محیطی، ما را سوق داد که توسعه ی پایدار از مسیر گردشگری محقق می شود. در طول همایش های گذشته و فرصت های پیش رو نیز وجه همت ما، توسعه ی صنعت گردشگری و رفع موانع آن خواهد بود.

در پایان، انجمن پیشرفت نوش آباد، ضمن تقدیر و تشکر از نهادهای عمومی و دولتی و مدنی که در برگزاری آیین روز نوش آباد همکاری و مشارکت نمودند؛ امید دارد که این رویداد در آینده با مشارکت گسترده تر نهادها، فعالان مدنی و شهروندان، پرشکوه تر و ثمربخش تر برگزار گردد.

انجمن پیشرفت نوش آباد با تشکیل دبیرخانه ی دایمی این آیین، پذیرای نظرات عموم شهروندان برای ارزیابی رویداد امسال و برنامه ریزی رویداد سال آتی می باشد.

تا چه مقبول افتد و در نظر آید

 

توضیح1ـ هم اندیشی عمومی ششم انجمن پیشرفت نوش آباد تحت عنوان «همایش روز نوش آباد» در روز جمعه برابر با بیست و چهارم فروردین سال 1397 در شهر «نوش آباد» برگزار شد

توضیح2ـ در همین ارتباط به گزارش «هم اندیشی عمومی ششم ـ همایش روز نوش آباد» نگاه کنید.

حسن طلیعی

مدیر سایت

نظر دهید

لطفا فقط در مورد همین مطلب، کامنت بگذارید. اگر می‌خواهید موضوعی دیگر را با ما در میان بگذارید، از فرم تماس با ما استفاده کنید. کامنت‌های شما بعد از تأیید مدیر سایت، نمایش داده می‌شوند.

پربیننده ترین خبر

خلاصه آمار بازدید